Pages Menu
Rss
Categories Menu

Napisany przez dnia Maj 25, 2017 w Nowości | 0 komentarzy

Programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe

Program lojalnościowy stanowi zbiór długotrwałych działań marketingowych, które wykorzystywane są przede wszystkim do budowania oraz podtrzymywania przez możliwie jak najdłuższy okres czasu pozytywnych relacji z każdym z klientów, szczególnie jeśli jest on atrakcyjny pod względem zarobków, jakie dana firma dzięki niemu może osiągać. Specjaliści głowią się nad tym jak najlepiej wykorzystać możliwości jakie daje marketing lojalnościowy by przyciągnąć potencjalnych nowych klientów oraz zatrzymać jak najdłużej tych, którzy z produktów czy usług danej formy już korzystają. Dzięki właściwie dobranej, ciekawej i wiarygodnej dla konsumenta strategii programu lojalnościowego sprzedaż produktu czy usługi znacznie się zwiększa przy zachowaniu dotychczasowych kosztów, co dla firmy oznacza znacznie wyższe przychody przy niezmiennym przez cały czas ponoszonym na produkcję czy działalność nakładom finansowym. Co ciekawe, jeśli podsumuje się wszystkie koszty, promocja i reklama programu lojalnościowego wynosi naprawdę niewiele, a właściwie rozegrana i przemyślana daje bardzo zadowalające i satysfakcjonujące efekty. Jednym z najpopularniejszych i najczęściej wykorzystywanych programów lojalnościowych jest zbieranie punktów, poprzez zakup premiowanych produktów, które przyznawane są proporcjonalnie do kwoty, jaka wydana została na jego zakup. Po zebraniu odpowiedniej ilości punktów klient może wymienić je na dowolną, wybraną przez siebie nagrodę. Im więcej punktów tym te nagrody sa bardziej atrakcyjne i znacznie wartościowsze. Jednak czasem na ich zebranie poświęcić trzeba naprawdę dość dużo czasu, jednak to wszystko wynagrodzi radość z uzyskanej nagrody. Klient może wybrać sobie coś z listy udostępnionej przez firmę do której dany program lojalnościowy należy. Jeśli mielibyśmy nieco wnikliwiej przyjrzeć się badaniom, zauważyć można, że wszelkiego rodzaju programy lojalnościowe cieszą bardzo dużą popularnością i klienci bardzo chętnie aktywnie biorą w nich udział. Co najistotniejsze dla firm, popularność tych programów dość znacząco wpływa na podwyższenie zarobków ze sprzedaży produktów czy usług. Ponad połowa Polaków przyznaje, że posiada kartę uprawniającą do udziału w programie lojalnościowym przynajmniej w jednym ze sklepów. Wiele osób decyduje się również na założenie karty stałego klienta, która uprawnia do zniżek czy losowania ciekawych nagród rzeczowych lub pieniężnych. Dzięki dużej konkurencji na rynku specjaliści od programów lojalnościowych prześcigają się w wymyślaniu ofert jeszcze bardziej atrakcyjnych niż ma konkurencja.

REKLAMA:

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 10.0/10 (1 głos)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)