Pages Menu
Rss
Categories Menu

Napisany przez dnia Kwi 30, 2014 w Nowości | 0 komentarzy

Pestki z dyni to zdrowa przekąska. Sprawdź dlaczego warto dodawać…

Pestki z dyni to zdrowa przekąska. Sprawdź dlaczego warto dodawać…

Często oglądając telewizję czy pracując przy komputerze człowiek podświadomie szuka ręką jakiegoś przysmaku. Zamiast kupować kaloryczne chipsy lepiej postawić na zdrowe pestki dyni.

dynia

To nie tylko sycąca przekąska, ale też źródło cennych minerałów oraz witamin, które poprawią kondycję włosów, skóry i paznokci, a także korzystnie wpłyną na pracę układu nerwowego. Dzięki temu, że mają neutralny smak można je jeść same lub dodane do sałatek bądź deserów. Możne je również dodawać do musli lub do jogurtu.

Dynia nie zawsze była znana i powszechnie uprawiana w Polsce. Została ona na kontynent europejski sprowadzona z Ameryki Północnej w XVI wieku przez hiszpańskich odkrywców. Aktualnie jest ona nie tylko hodowana, ale też chętnie spożywana. Wiele osób ceni sobie smak dyni marynowanej w occie lub podawanej do obiadu w formie kompotu.

Pestki dyni sprzyjają męskiemu zdrowiu

Indianie, pierwsi plantatorzy dyni, uważali ją za roślinę posiadają cudowne właściwości. Według ich wierzeń jedzenie pestek miało sprzyjać płodności. Nie jest to bezpodstawne, gdyż pestki dyni są bogate w cynk, który poprawia pracę gruczołu krokowego, a także towarzyszy przy produkcji testosteronu.

Zobacz również: Wszystko, co powinieneś wiedzieć o cytrusach – odpowiadamy na popularne mity związane z cytrusami. Czy pomarańcze i cytryny mają rzeczywiście tak dużo witaminy C, jak mogą wskazywać na to media? Sprawdziliśmy to.

Pestki dyni to również bogate źródło witaminy E, które wraz z cynkiem dbają o utrzymanie w dobrej kondycji naszych włosów, skóry i paznokci. Dzieje się tak, gdyż ta rozpuszczalna w tłuszczach witamina jest też świetnym przeciwutleniaczem, który opóźnia proces starzenia się komórek oraz pomaga zwalczyć pomarańczową skórkę.

Bogate źródło witamin i minerałów potrzebnych w codziennej diecie

Natomiast magnez, którego też nie brak w pestkach dyni, wpływa korzystnie na układ nerwowy i niweluje migreny, stany depresyjne oraz bóle głowy. Zapobiega on także skurczom mięśni oraz drganiom oczu i warg, które to powoduje właśnie niedobór tego pierwiastka. Nasiona dyni zawierają również sporo potasu i fosforu, bez którego nie ma mowy o prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, mięśniowego a także kostnego.

Dawniej świeże pestki dyni były uważane za doskonały środek na zwalczanie pasożytów. Sprawia to zawarta w nich substancja o nazwie kukurbitacyna, która ma właściwości przeciwgrzybiczne, przeciwbakteryjne oraz zapobiega przerostowi gruczołu prostaty. Niektórzy przypisują pestkom dyni również działanie przeciwnowotworowe. Duża ilości korzystnych dla zdrowia substancji sprawia, że pestki dyni są bardzo pożądane w męskiej diecie, ale nie tylko.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 10.0/10 (1 głos)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: +1 (z 1 głos)